Editing yes, wrestling

From Homestar Runner Wiki

Jump to: navigation, search
Warning: You are not logged in. Your IP address will be recorded in this page's edit history.
Current revision Your text
Line 276: Line 276:
==DVD Version==
==DVD Version==
{{commentary|email=true}}
{{commentary|email=true}}
-
=== Commentary Transcript ===
+
== Commentary Transcript ==
('''Commentary by:''' [[Matt Chapman]], [[Mike Chapman]])
('''Commentary by:''' [[Matt Chapman]], [[Mike Chapman]])
'''MATT:''' Why do you think this one is called, "Yes comma Wrestling," Mike?
'''MATT:''' Why do you think this one is called, "Yes comma Wrestling," Mike?
-
'''MIKE:''' Well, because, you know, Strong Bad sort of always avoided, that he's a Mexican wrestler.
+
'''MIKE:''' Well, because you know, Strong Bad sort of always avoided, that he's a Mexican wrestler.
'''MATT:''' Oh.
'''MATT:''' Oh.
Line 303: Line 303:
'''MIKE:''' I think so.
'''MIKE:''' I think so.
-
'''MATT:''' We grew up watching wrestling, ''{pronounces the "t" sound in "wrestling" that is otherwise silent}'' Mike.
+
'''MATT:''' We grew up watching wrestling, ''{pronounces the t sound in wrestling that is otherwise silent}'' Mike.
'''MIKE:''' We did. We used to watch it—
'''MIKE:''' We did. We used to watch it—
Line 335: Line 335:
'''MIKE:''' A glossy maybe?
'''MIKE:''' A glossy maybe?
-
'''MATT:''' Stuck that on— yeah, glossy of Hulk Hogan. And I think maybe even that drawing that Donnie's friend Adam had drawn of Hulk Hogan.
+
'''MATT:''' Stuck that on— yeah glossy of Hulk Hogan. And I think maybe even that drawing that Donnie's friend Adam had drawn of Hulk Hogan.
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' ''{laughs}'' Uh huh.
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' ''{laughs}'' Uh huh.
Line 341: Line 341:
'''MATT:''' And uh, he made this little shrine, to just sort of be like, all right—
'''MATT:''' And uh, he made this little shrine, to just sort of be like, all right—
-
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' During the match, as if it were live. I was like, "Okay, if I set all this stuff up, Hulk's definitely gonna win."
+
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' During the match, as if it were live. I was like, "Okay if I set all this stuff up, Hulk's definitely gonna win."
'''MATT:''' ''{laughs}''
'''MATT:''' ''{laughs}''
Line 347: Line 347:
'''MIKE:''' So the il Cartographer is kind of, uh, the genius.
'''MIKE:''' So the il Cartographer is kind of, uh, the genius.
-
'''MATT:''' Mm-hmm.
+
'''MATT:''' Mm hmm.
'''MIKE:''' Uh, what was another one of his, that was uh Lanny Poffo's— He would read, read poems on a frisbee—
'''MIKE:''' Uh, what was another one of his, that was uh Lanny Poffo's— He would read, read poems on a frisbee—
-
'''MATT:''' Yup.
+
'''MATT:''' yup.
'''MIKE:''' and then threw them out to the crowd.
'''MIKE:''' and then threw them out to the crowd.
Line 395: Line 395:
'''MATT:''' ''{both laugh}'' Yeah.
'''MATT:''' ''{both laugh}'' Yeah.
-
'''MIKE:''' Mouth of the South had his megaphone, Jim Cornette had a tennis racket. ''{laughs}''
+
'''MIKE:''' Mouth of the South had his megaphone, Jim Cornette had a Tennis Racket. ''{laughs}''
'''MATT:''' ''{laughs}''
'''MATT:''' ''{laughs}''
Line 405: Line 405:
'''MIKE:''' No.
'''MIKE:''' No.
-
'''MATT:''' He just had... a glittery jacket, with his name on it, usually.
+
'''MATT:''' He just had a— a glittery jacket, with his name on it usually.
'''MIKE:''' ''{laughs}'' The Slickster had a boombox. ''{laughs}''
'''MIKE:''' ''{laughs}'' The Slickster had a boombox. ''{laughs}''
-
'''MATH:''' ''{laughs}'' Uh, I would kinda like to, um... I think I'd like a wrestling show. Somewhere— I'm surprised no one made a wrestling show that is just this. Like there's no match, like you don't see, I— uh— you don't see any matches. You just see the in-between.
+
'''MATH:''' ''{laughs}'' Uh, I would kinda like to, um. I think I'd like a wrestling show. Somewhere— I'm surprised no one made a wrestling show that is just this. Like there's no match, like you don't see, I— uh— you don't see any matches. You just see the in between.
'''MIKE:''' Oh yeah. Just the—
'''MIKE:''' Oh yeah. Just the—
Line 415: Line 415:
'''MATT:''' ''{simultaneously}'' It's kinda like that, uh, brawl thing. Our— our local improv, one of our local improv places did— basically did that. They would just do the in-between match stuff, and then they would play, they'd just like everybody would watch them—
'''MATT:''' ''{simultaneously}'' It's kinda like that, uh, brawl thing. Our— our local improv, one of our local improv places did— basically did that. They would just do the in-between match stuff, and then they would play, they'd just like everybody would watch them—
-
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' Oh, it was a wrestling game?
+
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' Oh it was a wrestling game?
'''MATT:''' ''{laughing}'' —play some like, WWF game, for like, the Playstation.
'''MATT:''' ''{laughing}'' —play some like, WWF game, for like, the Playstation.
Line 427: Line 427:
'''MATT:''' Yup.
'''MATT:''' Yup.
-
'''MIKE:''' So they still do this. They still have these in-ring interview things, where they just like—
+
'''MIKE:''' So they still do this. They still have these in ring interview things, where they just like—
'''MATT:''' Put a carpet down? ''{laughs}''
'''MATT:''' Put a carpet down? ''{laughs}''
Line 435: Line 435:
''{Strong Bad hits Homestar over the head with a folding chair}''
''{Strong Bad hits Homestar over the head with a folding chair}''
-
'''MATT:''' Oh, man, that was rough.
+
'''MATT:''' Oh, man that was rough.
'''MIKE:''' ''{laughs simultaneously}''
'''MIKE:''' ''{laughs simultaneously}''
-
'''MATT:''' Oh yeah, who— shouldn't you know if you're gonna be guest on one of those, ''{Mike starts to laugh}'' in— in— in-ring interview programs, that like, this is probably going to turn into a wrestling match at some point? You're in a wrestling ring, for Pete's sake.
+
'''MATT:''' Oh yeah, who— shouldn't you know if you're gonna be guest on one of those, ''{Mike starts to laugh}'' in— in— in ring interview programs, that like, this is probably going to turn into a wrestling match at some point? You're in a wrestling ring, for Pete's sake.
-
''{the Gardenboy theme song plays}''
+
''{Garden Boy theme song plays}''
'''MATT:''' That's a good theme song there.
'''MATT:''' That's a good theme song there.
-
'''MIKE:''' Mm-hmm.
+
'''MIKE:''' Mm hmm.
-
'''MATT:''' Did— we never owned "Piledriver", did we? Or "Piledriver Volume 2"?
+
'''MATT:''' Did— we never owned "Piledriver" did we? Or "Piledriver Volume 2?"
'''MIKE:''' No. I dunno why.
'''MIKE:''' No. I dunno why.
Line 453: Line 453:
'''MATT:''' Oh yeah.
'''MATT:''' Oh yeah.
-
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' 'Cause we certainly— we we're certainly still in thick of, into being all— being into all of that when it came out.
+
'''MIKE:''' ''{simultaneously}'' 'cause we certainly— we we're certainly still in thick of, in to being all— being into all of that when it came out.
'''MATT:''' Yeah. ''{sadly}'' Oh.
'''MATT:''' Yeah. ''{sadly}'' Oh.
-
====Fun Facts====
+
===Fun Facts===
*[[Wikipedia:Hunter S. Thompson|Hunter S. Thompson]] was a well known novelist famous for writing [[Wikipedia:Fear and Loathing in Las Vegas (book)|Fear and Loathing in Las Vegas]], which was later adapted into a [[Wikipedia:Fear and Loathing in Las Vegas (film)|1998 movie of the same name]] directed by Terry Gilliam.
*[[Wikipedia:Hunter S. Thompson|Hunter S. Thompson]] was a well known novelist famous for writing [[Wikipedia:Fear and Loathing in Las Vegas (book)|Fear and Loathing in Las Vegas]], which was later adapted into a [[Wikipedia:Fear and Loathing in Las Vegas (film)|1998 movie of the same name]] directed by Terry Gilliam.
*[[Wikipedia:Piledriver – The Wrestling Album 2|Piledriver - The Wrestling Album 2]], or as Matt called it, "Piledriver," was actually the second in a series of WWF wrestling music to be released in vinyl format in 1987. There was a VHS version released as well, but an album named "Piledriver Volume 2" does not exist.
*[[Wikipedia:Piledriver – The Wrestling Album 2|Piledriver - The Wrestling Album 2]], or as Matt called it, "Piledriver," was actually the second in a series of WWF wrestling music to be released in vinyl format in 1987. There was a VHS version released as well, but an album named "Piledriver Volume 2" does not exist.

Your changes will be visible immediately. If you would like to test or practice editing, please do so in the sandbox. You are encouraged to create, expand, and improve upon articles; however, bad edits to articles are watched for and will be quickly removed.


CAPTCHA Image
Image Code:
Cancel | Editing help (opens in new window)
You are required to enter a code from an image in order to perform certain operations. This image is designed to protect the site from vandalism. If the images are too obscured to read, just give it your best shot and a new image will be shown next time. If you are visually impaired or limited to text-based browsing, you can contact the site administrator and something can be arranged. The code is not case-sensitive.

The Homestar Runner Wiki is neither owned by nor affiliated with homestarrunner.com. Much of the material presented here is copyrighted by The Brothers Chaps and/or Harmless Junk, Inc. For more information, see the legal stuff page on the official Homestar Runner website. The proprietor of this site asserts that publication of such material on the wiki qualifies as fair use under United States copyright law.

Material on this site that is not copyrighted by The Brothers Chaps (e.g. opinions and mindless chatter) is licensed to the various authors, where indicated, and is released under a Creative Commons Deed, which simply ensures that none of this information may legally be used for commercial purposes.

Personal tools